بهگزارش میراثآریا بهنقل از روابطعمومی ادارهکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی استان یزد، مصطفی سپهری روز دوشنبه 12 دیماه با اشاره به این که یزد میتواند بستری برای ظرفیت سازی برندهای متعدد باشد، گفت: یزد با عنوانی جهانی در قلب ایران میتواند مهد رشد و تقویت سایر برندها و سوغات باشد چرا که زمینههای مناسبی در یزد برای رونق گردشگری و معرفی این ظرفیتها شکل گرفته است.
سرپرست معاونت گردشگری ادارهکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی استان یزد با اشاره به این که یزد در کنار سوغات خود میتواند سوغات متعدد دیگر استانها را معرفی و ظرفیتی برای برقراری ارتباط دو جانبه بین استانها داشته باشد، گفت: یزد میتواند مبلغ صنایعدستی، گردشگری، میراثفرهنگی و سوغات و همچنین مشاهیر و مفاخر باشد و از ظرفیت دیگر استانها نیز برای رونق گردشگری خود استفاده کند.
او با اشاره به برند سمنوی البرز تصریح کرد: قهوه یزدی و شولی و همچنین شیرینی یزد از سوغات خوراکی شهر یزد هستند و در کنار آن خوراکیهایی با وجه اشتراک فرهنگی یا برندهای نزدیک به آنها وجود دارند، انواع آشها و شیرینیها جزو این خوراکیها به شمار میروند و ما میتوانیم از انها به عنوان ظرفیتی برای برندسازی خودمان نیز استفاده کنیم.
سپهری در پایان افزود: برگزاری رویدادهای مشترک در استانها و کمک به تبلیغات را لازمه تقویت و رونق گردشگری و ظرفیتهای وابسته به آن دانست و نسبت به این مهم در یزد اعلام امادگی کرد.
انتهای پیام/
انتهای پیام/